Friday, June 10, 2011

Jangan pandang sebelah mata

*cantiknye mata purple ni*

Haa..jangan nak pandang sebelah mata or perlekehkan bab2 attendance gi kelas.
Nampak macam takde pape sangat, tapi ada benda tersirat yang kite tak nampak or tak sedar lagi.

ececeh...
Tetiba cakap pasal attendance pulak ni.


Dak2 utp baru je dapat result exam last sem 2 hari lepas. so baru2 ni macam hot topic jugak la pasal result. Ada yang happy,ada yang tak berapa happy, ada yang malas nak kesah.
Hmm,aku ni nak kate happy sangat tu takdelah, tapi bersyukur sangat. Ni kire 2nd best result la selain 4flat masa intern dulu.huhu

Yelah, ramai kot tau aku ni agak susah nak belajar.senang cite pemalas la.Dapat rumet rajin gile study pon aku tak tergugat, lek je ngadap laptop layan cite.Setiap sem rasa nak berubah,tapi BELUM berjaya lagi jadi rajin.

Tapi awal2 last sem aku da berazam tak nak ponteng kelas langsung tau.
Alhamdulillah tercapai jugakkk..haa bukan senang tau nak melayan godaan untuk ponteng. Actually azam tak nak ponteng kelas langsung tu start bile sorang kawan aku kat MFI cakap dia tak pernah tak datang kelas n walaupun belajar rilex2 tapi result dia tak pernah mengecewakan. Dia kata tu mungkin sebab keberkatan lecturer n amanah n tanggungjawab as a student untuk pergi kat semua kelas. Mula-mula dengar tu aku rasa segan sangat sebab yelah kan,sem-sem sebelum ni banyak sangat ponteng n malas gi kelas.

So bila muhasabah balik,memang penting pon keberkatan dari lecturer tu.walaupun kita tak berapa nak aktif dalam kelas ke,lecturer tak kenal kite ke,kite tak berapa focus ke,tapi sebab jujur n amanah dalam bab attendance,tak menipu la senang cite,mungkin sedikit sebanyak bagi impak jugak at the end of the day..
But still, USAHA+DOA+TAWAKKAL tu paling penting.

*Tapi kalau sakit ke,hal2 yang memang betul2 tak dapat dielakkan ke,tu lain cite la ye*

Allahua'lam



(tak nak ponteng dah pasni. insyaAllah..)

No comments: