Thursday, April 5, 2012

Sape nak jalan-jalan?

Assalamualaikum

Korang ada plan nak pergi holiday? dalam Malaysia ke luar Malaysia? nak buat umrah & ziarah?
Haaa ni ada aku nak cite pasal satu travel agency ni.

Tareeq Aljannah Travel & Education Sdn. Bhd. (TAJ)



Situ ada banyak pakej korang boleh pilih. Kalau umrah & ziarah punya,ada banyak program dia yang korang boleh consider. Siap ada yg untuk remaja je pastu ada include sekali ngan modul2 yg berguna.

Sekarang ramai nak pergi korea kan, bole jugak pilih pakej korea. Pilih la ikut kesesuaian, nak 5 hari ke 7 hari ke ape2 ke. Aku tengok dia punye itinerary tu, lebih kurang je macam tempat2 yang aku pergi dulu tapi lagi best sbb ade yang include Jeju Island! dulu tak berkesempatan aku gi situ sebab aku ada kawan yang jadi tour guide so jalan2 sekitar Seoul je. Jeju-do tu da la tempat cantik, siap termasuk dalam "Wonder of the Natural World" and UNESCO World Heritage Site. Kalau pergi ramai2 satu geng mesti syok!

Kalau nak pergi Hong Kong ke, China, Cambodia, Vietnam, Singapore, Indonesia, boleh jugak tengok2 pakej yg TAJ ni sediakan. Ini semua sesuai sangat lah untuk Muslim sbb dia akan carikan tempat makan halal. Tempat2 yang dia bawak pon sume yang popular.

Biasanya orang tak nak guna travel agency sebab mungkin pricey, pastu kurang adventure. Tapi if orang yang da well-planned and memang adventurous or maybe ade kenal orang kat tempat tu okay la tak gune agent pon. Kalau plan pon da last minute,tapi nak pergi sangat2, boleh la amek pakej dari travel agency. Diorang settlekan terus untuk korang. Just pergi dan nikmatilah percutian tu sambil hayati keindahan ciptaan Tuhan :)

Bagi aku sendiri, memang aku belum pernah lagi amik full package dari travel agency tapi aku pernah gune package untuk ground arrangement mase pergi Hong Kong tu. Ground arrangement ni macam dia sediakan bas dari airport sampai hotel, hotel sampai Disneyland Hong Kong, pastu last day bas amek dari hotel ke airport balik. Termasuk sekali half-day tour naik bas sekitar tempat2 famous kat Hong Kong Island. Walaupon amek pakej tu, tapi pengalaman jalan2 aku yang paling mencabar kat Hong Kong lah! sebab aku pergi berdua je ngan kakak aku, Nana. Lepas bas tu dropkan kat hotel, terus kitorang berdikari jalan2 sekitar Tsim Sha Tsui, Kowloon, HK Island beberapa hari guna map je sorang satu.Cari makan tempat halal sendiri, cari tempat shopping sendiri,  cari masjid sendiri, balik hotel sendiri. Basah kuyup sbb hujan, sesat, lapar pon redah je sbb kate nak adventure kann.hehe. So memang tak rasa rugi langsung amek pakej ground arrangement tu.

Sape2 plan nak pergi umrah & ziarah dengan family, sanak saudara ke, kawan2 ke, bole la tanya2 kat TAJ ni ye.Untuk dapat info or tanya ape2, boleh email aku dulu. cikminn@gmail.com


Kalau da pakat nak pergi holiday, dalam Semenanjung Malaysia ke, Sabah Sarawak ke, Indonesia, Singapore, Cambodia, Vietnam, Korea, China, 2-3 orang ke, ramai2 satu bas ke, bole email aku dulu, pastu aku tolong arrange sekali kat TAJ ni.

Email je kat cikminn@gmail.com. Thanks! :)


2 comments:

Anonymous said...

Hi! I could have sworn I've been to this site before but after checking through some of the post I realized it's new to me.
Anyhow, I'm definitely delighted I found it and I'll
be bookmarking and checking back frequently!

Also visit my homepage ... how to cure a cold sore

Anonymous said...

After exploring a handful of the blog posts on your web page, I truly like your technique of blogging.

I bookmarked it to my bookmark webpage list and will be checking back soon.
Please check out my web site as well and tell me how you feel.


Also visit my weblog :: airbnb coupons